For Companies
Sign in / Sign up
Add a businesses My Businesses My Reviews My Favourites Search Paying Only Latest activity Log out
Add a Business Sign in / Sign Up

Westbow Construction Ltd


13 reviews
Claim this business Last updated: 6 months ago
Listed in: Contracting

Westbow Construction Ltd, Chilliwack Reviews (13)

2.3
13 reviews
5 Star
3
4 Star
1
3 Star
0
2 Star
2
1 Star
7
By wangshan on Dec 16, 2017
Love our new home-Thank you Westbow!
We recently moved in our new townhome by Westbow construction at Hillcrest Lane and really love it. Before the purchase, my husband did extensive research and compared different builders for price and value, and we knew we made the right decision. But we did not fully realize that until we actually moved in.

We had lots of questions and doubts in the beginning, because we have not heard about Westbow construction before. After moving in, we both agree that Westbow built great homes with affordable price that exceeded costumer expectation.

First of all, our experience and interaction with their sales team was great. From day 1 we walked into the show home, until we moved in, they consistently interact with costumer in an honest and professional manner. Based on our previous home purchases, having a trustworthy sales rep was important and could save you a lot of trouble. This was exactly our experience with the Westbow sales team.

The interior structure was very well designed. The stone fire place, the high ceiling and large tall windows perfectly suits the great view in that area. Very nice to have a pantry and a den adjacent to the open concept kitchen. The master bedroom has a gorgeous ensuite bathroom and a sliding glass door walk out to a balcony. The site supervisor walked us through and explained everything patiently until his costumer satisfied. We hardly find any issues...obviously the workers are skillful and dedicated.

There were some nice surprises: the appliances were top quality. The landscape of front and back yard was beautiful...windows were all covered with blinds ready for you to move in. We will recommend Westbow construction to all our friends.
By nbest0315 on Aug 24, 2017
Westbow Construction nightmares. avoid this builder at all costs.
very poor workmanship, no one responds to concerns, staff are complacent and rude,
homes are junk and once they have your money your a problem and not a customer.


buyer beware!
By Jenn MacDonald on Jun 08, 2017
STAY AWAY FROM HILLCREST LANE
Very disappointing first time buyer experience. Bought new at Hillcrest in Chilliwack. Flat roof and poor drainage system coupled with poor design lead to multiple units flooding over Christmas '16. Two bedrooms in each unit experienced flooding. Design: Two inch drainage pipe with a one inch opening for 150 sqft of flat roof. Westbow failed to take responsibility for the issue, yet changed design moving forward on new construction; lack of confidence in their own quality. Worst customer service experience over a period of 6 months to the point where developer and project management ignoring homeowners inquiries about the status of their damaged homes (i.e. blocked e-mails, texts, representative says "it is what it is") Be careful when buying from this company. Very sad to think young families and older adults investing life savings into a company that cannot back up their product let alone take responsibility for structural issues. Strongly advise anyone looking at Westbow developments to review Strata documents/minutes.
By non-member120217 on Aug 31, 2016
Dont buy Westbow, especially a townhouse
Frankly I dont know where to begin. The experience of purchasing a townhouse from Westbow has been a nightmare. We would never do it again. We pre-ordered a townhouse Jan of 2016. Took possession July 2016. From the time we moved in there has been so many issues, so many problems with the townhouse. And the quality of the work can be unbelievably bad. Actually there was some issues before we moved in. Those problems should had told us to stay away from Westbow. But we bought their nonsense about building quality homes and caring about the people that bought from them. Nothing could be further from the truth. As mentioned we took possession in July - 2 months ago and still the laminate floors are not finished. Its been 2 months and the cabinet doors\drawers are still not finished. Its been 2 months and other outstanding issues still have not been finished. We cant even fully move in because of all the issues Westbow is leaving behind to keep its pace of building even more. The workmanship is dreadful in some cases. The walls are paper thin. Never in my worst nightmare could I have imagined in this day and age, walls being so thin you can hear conversations in the unit bedroom next door.

Please be forewarned stay away Westbow unless you want endless aggravation.
By non-member118265 on Jul 25, 2016
Uhrich family review
We absolutely love our new townhouse by Westbow Construction. It has a beautiful open concept kitchen, dining and living area. The three bedrooms are very large in size compared to other builders we looked at. The townhouse has a lot of character and has a beautiful view. We would recommend this builder to others.

Tracey&Cory
By non-member115790 on Jun 29, 2016
Broken promises
We purchased our town home in Warman 2 months ago. After begging and pleading we finally got screens for our windows, the barbecue hook up and air condItioning. No amount of emails and requests have resulted in landscaping. Our back yard is mud and mostly under water. What really annoys me is that the buildings with no one living in are done but we have mud. If you purchase ensure there is a holdback. Maybe if the company does not get fully paid they would live up to their promises.
By newhomeowner on May 26, 2016
Nice looking houses - cheaply built!
I fell in love with the layout of one of their homes, and it was listed at a decent price. The house was still being constructed when I bought it, and, after I put the deposit down, workmanship went down the drain. The walkthrough was a joke...Westbow didn't even make a list, and just made up excuses for why things were the way they were - i.e. a light switch isn't straight "Well that's not a defect it's just a cosmetic issue", big gaps between floor and trim "cosmetic issue", lighting fixture in the wrong position "cosmetic issue", handfuls of dirt left in the heating ducts "we'll get someone to clean that" - NEVER DID ANYTHING, cracking in the counter tile trim "that's just settling and is normal", carpets lifted months after installing "lets check that out when we do our 1-year inspection" - NOBODY DID A ONE-YEAR INSPECTION EVEN THOUGH IT WAS BROUGHT UP. Squeaky floors, floor boards lifting, walls not straight, sump pump not working, floor joists bending, driveway cracking, less than 2" of bark mulch in landscaping work, water heater problems, unreliable appliances, etc etc etc! Now a year has gone by and everything they said they would do at the "1-year inspection" mark, they now claim they don't have to do because it's past a year!

Also when you hound them for something that is an obvious defect, they say they'll "Send someone right away to get it done"...and then nothing ever happens! Then you call/email them again, and you either get no response or "Let me check with the contractor who did it" or they book at date to look at it and nobody shows up!

Crooked. Dishonest. No integrity. Cheap.

I've swallowed the pill and am now accepting that I just have to do things for myself if I want them done. I love my house but if I were to buy a newly constructed house again, I would STEER CLEAR OF WESTBOW.
By non-member102936 on Jan 21, 2016
Just poor
Poor workmanship and poor service... Broken promises and failure to provide a quality home. The homes look really nice until you've lived in one for a while and the issues begin piling up. They also seem to hire hack subcontractors who care about the work less than Westbow. Another BAD experience in Warman, SK.
By non-member93803 on Nov 01, 2015
NEVER AGAIN !!!
Purchased a condo In warman Sask, Nothing less then Headaches. Was Made several promises by Justin (one of the Owners Son's) None of which he could keep. LIed to about product and services, Home owner warranty is terrible. Issues with taxes and Condo fee's much higher then we were told..
TERRIBLE COMPANY

Most owners are relisting within a year of buying them
Comment by Westbow on Dec 28, 2015
On behalf of Westbow Construction we apologize for the experience you have had. Our goal is to provide you with an amazing purchasing experience that leaves you able to relax and enjoy your new home. In this case we have not met that goal and would love a chance to help resolve the issues you have. If you would like to contact us for us, please email info@westbow.ca with more details so that we can look into the specifics for you. Again, we apologize for the service you have received and hope we can work together to correct these issues.
By chilliwacksfinest on Sep 09, 2015
Love our new home!! =D
We purchased our new home from Westbow Construction in May 2015 and definitely got a lot of bang for our buck. We're first time home buyers and it's the perfect size for our growing family. We chose this home because it was a large lot size which you don't often see with new home construction in the price range we could afford. Our home definitely has the wow factor when we have guests over and this was achieved without having to go out of our comfort zone financially. We get so many comments on how great the layout of our home is, every room is well planned out and has high quality finishes. Possession of the home went very well, their warranty guy did a thorough walkthrough of the home with us and was very helpful with getting everything set up for us.
By 8ir8u5yj on Sep 08, 2015
LOVE our Westbow built home
We bought a townhouse built by Westbow Construction in Warman SK in August of 2014. We have currently lived in this home for just over a year and couldn't be more pleased with the process and the product! Previous to this home purchase, we had custom built another home through a local builder and I have to say that our experience with Westbow far surpassed out previous experience.
After giving our down payment on our home, we were given a possession of August the 5th. We were told that we would be contacted prior to move in order to set up a time for us to view our final product and find any deficiencies in our home. We were so impressed to receive that call and view our home the week prior to moving in AND we were actually able to move in on the date Westbow had given us. During the pre possession walk through we were given the opportunity to find deficiencies in the home in order to have any potential issues rectified. Their home warranty manager was very polite and helpful in our dealings. The process was very organized and he even provided us with a binder to help in the maintanence of our home with reminders to heck furnace filters etc. It was a very professional experience and we felt very comfortable. Once we had lived on the house for 2 weeks, we were given another opportunity to list any deficiencies that may have been missed at the pre possession walk through. This was such a different experience for us. This company actually wants you to love your home and they value a quality product so they will take the time with you to be sure you are happy. We have now lived in our townhouse for a year and have to say that Westbow only build quality. We have had very few warranty issues but any issues we did have were dealt with in a respectful and timely fashion. We would definately recommend Westbow Construction products to family and friends!
By non-member86398 on May 23, 2015
Do not buy Westbow houses
They make beautiful houses but ALWAYS get an inspection. We were about to purchase a new house until the inspection report came back. The floor beams were cracking, no vapour barriers, and one of the vents in the room wasn't hooked up to anything. The electrical box wasn't even insulated so it would freeze, melt, and drip. They were also lacking the fire barrier between us and the other unit!
Comment by Westbow on Dec 28, 2015
On behalf of Westbow Construction we apologize for the experience you have had. We will take this feedback and look into what happened in this situation to ensure it does not happen again. If you would like to provide us with your address of the unit in question we can look into it in more detail, to do so please email info@westbow.ca. Thank you for letting us know these issues, we strive to provide the best quality home and when we do not achieve that we want to do everything we can do correct those issues in the future.
By non-member82724 on Mar 05, 2015
Beware of warranty issues after the sale
Be sure to file your warranty claim with your provincial new home warranty as Westbow will run down the clock until you have no recourse. Trust me you'll have warranty issues with Westbow especially in Warman, SK.
Comment by Westbow on Dec 28, 2015
On behalf of Westbow Construction we apologize for the experience you have had. If you would like to contact us so we can look into your specific situation we would be happy to do so, please email info@westbow.ca. Thank you for bringing areas of improvement to our attention, we always want to know where we can improve so that we provide the best experience and home possible.
write a review
Contact information
Customer reviews