For Companies
Sign in / Sign up
Add a businesses My Businesses My Reviews My Favourites Search Paying Only Latest activity Log out
Add a Business Sign in / Sign Up

Warranty Auto Sales Ltd

1830 Lawrence Avenue East, Scarborough, ON
22 reviews
Business claimed Last updated: 3 months ago
About Warranty Auto Sales Ltd

In business since 1967, Warranty Auto Sales is owned and operated by Jerry Wexler. Along with his General Manager, Kevin Martin, the company sells quality second hand cars on both a retail and wholesale level. Go to full description...

Contact information

Phone numbers
Fax numbers
416-751-6373
Business website

Warranty Auto Sales Ltd, Scarborough Reviews (22)

4.6
22 reviews
5 Star
20
4 Star
0
3 Star
0
2 Star
0
1 Star
2
By hintofglimmer on Aug 04, 2019
Buyer Beware!!!!
**Warranty Auto consistently removes this review from their website, and all other honest reviews like mine. Their "good" reviews are fake, they all sound the same, right??? Pathetic! This is my experience with Warranty Auto. In the winter of 2018, I inquired about a Honda Element which I saw on the lot, but not advertised on their website. (first red flag of many)The owner quoted me a price in the $9000 range and said it comes with "snows". May 2018, I went to test drive the car and take it to my mechanic. Kevin (sales manager) said, "no, we do necessary repairs, if needed, here." As we were moving forward with the purchase, I asked about the current tires on the car. Looked like they had good tread, how-ever Kevin said he didn't know much about tires. Imagine that coming from a used car salesman? He neglected to tell me they were summer tires. He knew that, but never mentioned the "snows" that Jerry had. I asked about a tune up, fluids flushed, etc...things that a reputable and honest dealer would do. Kevin said those will be done.Their bogus ad states: "Each vehicle comes with a written one year warranty, completely certified, fully maintained, detailed and emission-tested". BS!!!! They gave me a car, AS IS. It had only one key, so I asked if I could get a 2nd and Jerry said they would do it. I never got it (paid $90 to get it elsewhere). They wouldn't even reprogram the radio. I had to get the code from a Honda dealership and do it myself. Not knowing the car had summer tires, the ride was bouncy. I went back and inquired about that issue as well as the engine light, which was coming on. I asked if I could get an alignment done as the car was swaying. Jerry said "yes, we can do that". A lot of their work is sourced out. He pointed down Lawrence Ave. East. But sadly, that never materialized. He never mentioned the summer tires. A nearby auto shop came up in a conversation between Kevin and I, and he trash talked the place to me. When I asked one of the mechanics where they take the cars for an alignment, he pointed in the other direction and told me they used the same auto shop that Kevin just trash talked. The same mechanic came out with his oxygen sensor to determine the engine light issue. He said it was likely a minor issue, and Jerry said that too.....knowing full well that there was a huge issue. I took it to MY mechanic, and using his sensor, he said "it's toast, there is no minor issue here, you need a new catalytic converter".A bad catalytic converter like mine, wouldn't pass an emissions test. They must have a deal with a local business to illegally pass vehicles. Warranty knew this all along, however they did fix it at a cost of $450, cha-ching! Prior to this, Kevin said all the car needs is a brake job, which they did as part of the safety. The brakes squealed like hell. Kevin said "you got a $900 brake job, give it time to settle". I'm sorry, but when you get a proper brake job, they are not supposed to squeak!! Again I went back, Jerry said they'd redo the back pads. The squealing stopped, however when I took my car in Dec 2018 to my mechanic, he said one of the pads was down to a thread. He said low quality parts were used. So I went back to Warranty and they replaced the pad for $67. Jan 2019, I was having a tough time in the snow. Thought these were all season tires, but as I mentioned, they were summer tires! They never said a damn thing!
Cha-ching, I paid $1000 for proper tires at my mechanic. Recently I took the car in for a tune up at my mechanic. He said you need new spark plugs, a steering, tranny and coolant flush. He said there is NO WAY these were done when I purchased the car, like Kevin said they would be. Cha-ching, $600. My mechanic said the plugs were a weird shade of black and the fluids were maybe changed 100,000 km's ago. For an entire year I was driving with dirty, old fluids. Likely the oil change I requested, wasn't done either. I had one of the worst experiences buying a vehicle from this dishonest establishment. They are not transparent and will LIE, LIE, LIE to you. I would NEVER EVER recommend this place. However if you are desperate and want a car from these dishonest people take the car to a reputable and honest mechanic for a
thorough inspection
By sarascarb on Nov 14, 2016
Returning Customer for Life!
I am so impressed by how I was treated at this dealership. I don't usually write reviews unless I feel a company really deserves it - and these guys do. I feel they do care for serving each customer based on their individual needs. I didn't feel pressured or forced into getting something I couldn't afford. They had me spend all day and it was great laughs! I have never felt so welcome and at home at an auto place in my life! Woohoo! It also helps that they answer the phone and charge so reasonably for maintenance work. Always going to keep coming back here :) HIGHLY RECOMMENDED!!!!!
By karinajosephmartinez on Nov 14, 2016
Thanks so much for the great service
I created an account to write a review about this wonderful company because you ought to know how spectacular they are. I was anxious when it came to making decisions on getting a car with my husband. We were new to the neighborhood and this was our first time getting a vehicle together. It was stressful for us because we had visited a few other dealers without luck in having all our questions answered. But Warranty Auto truly solved our problems. Their manager Kevin answered all our questions and didn't push us to purchase right away. We felt very comfortable because of the level of professionalism and customer service. Our vehicle works very well and is in great condition I have to add! It would not have been a smooth experience if went elsewhere based on the fact that we had some personal obstacles. Thanks so much Warranty Auto... you guys are just great!
By CamilleL on Nov 06, 2016
Extremely Impressed and Happy :)
Jerry - the owner of Warranty Auto - is absolutely fantastic. He really took the time to help me choose my car wisely. The staff were also very helpful in answering my questions after purchasing. Other dealers that I've dealt with were horrible. No one compares to this business! I highly recommend it - even if you want any kind of repair done - they do it all and they take great pride in their work :)
By Ricklittlejohn999 on Nov 01, 2016
Great experience
I was looking to buy my first car and a friend told me to check out warranty auto sales so I went bye looking around the lot I was approached by a very friendly sales man . He help me look around the lot for something I liked we took it for a test drive he was very helpful about the whole process and made it so easy I'd recommend this place to everyone one I will for sure buy my next car there
By Danithompson on Aug 18, 2016
Superb customer service & quality of work
I got into an accident with my Subaru and chose Warranty Auto Sales for help based on their reviews and word of mouth. Indeed they were very thorough in their assessment and took their time with the insurance appraiser. They were very transparent with all the work and I received updates from their manager regularly. When I finally got the car back, I could not believe that it was just in an accident. They ordered all original parts and provided a guarantee should anything go wrong after, which they have been good on their word for with no arguments. I went back last week to have a dent fixed and their service and accommodation was consistent with my last experience. For what could have added to the already stressful situation of being in an accident, getting the car fixed did not add to it at all and I had a very good experience. I highly recommend them because of their excellent work as well as their customer service and timing.
By jessskendall on Aug 18, 2016
An Extremely Impressed and Happy Customer
I had purchased my car a few months ago before I heard about Warranty Auto Sales. I’m usually hesitant to bring my car anywhere other than the dealership but, because of what happened to my car, I just had to find a well reputed auto repair place and Warranty was recommended by two of my friends. When I went there a gentleman named Jerry greeted me. He looked at the damage, explained the process of what would happen, how long it would take, how they would take care of everything for me in terms of submitting the claim on my behalf and dealing with the insurance company. When my car was finally ready I didn't even recognize it at first because they did such a fantastic job with matching the color and replacing the damaged area! All staff members were friendly, professional and polite. Above all, the entire process was seamless and I am very impressed. Jerry - Thanks very much to you and your staff for doing such a great job!!
By petervasitis on Jul 30, 2016
Satisfied Neighbour
Good people and great work and happy to be returning customer
By splarrym47 on Jun 18, 2016
Honest to goodness Jerry Wexler
I highly recommend Warranty Auto Sales Ltd for their excellent care of their customers need, reliability on top of superb honesty.
By non-member113230 on May 05, 2016
Happy Customer for over 20 years!
As a past customer for over 20+ years, I always had great cars and great service! I would still be a customer today if I hadn't moved out of country. I highly recommend Warranty Auto!
By EdreesR on Apr 28, 2016
My family is very pleased
My father, two of my uncles, and I, have bought cars from warranty auto sales.
I would like everyone to know that we are very pleased with our vehicles and we highly recommend warranty auto sales as a place you can trust.
- Edrees Raufi,
By Stevenyanevski on Apr 13, 2016
Great place to deal with
I want to thank Warranty Auto Sales for a wonderful experience. I am extremely happy with my Grand Caravan, and with the excellent service. I will recommend all my friends!
Thanks.
Steven.
By WEXLER1 on Apr 13, 2016
Message from the owner
Hi everyone,
I would like to introduce myself. My name is Jerry Wexler and I am the owner and President of Warranty Auto Sales Ltd. I have been running my business from this very same location for over 3 decades now. I am immensely proud of all of my employees, some who have been with me now for over 15 years. I am immensely proud of all of the wonderful relationships that I have built up with all of my awesome customers. Many many repeats clients, and some who are now second and third generation buyers. I am immensely proud of our thoroughness and care and the pride we put in when preparing fine vehicles for our customers. As much as we try, and as close as we get to being 100% perfect in our buying and service and delivery, we are human and can overlook something. It is rare, and it upsets us greatly, and we try to correct and assist our clients asap. After all these years and thousands of great cars and trucks and suv's sold at every price range, I take my customer service, my customer satisfaction, and my reputation very seriously. Please feel free to contact me personally with any questions, queries, or complaints. My personal e-mail address is jerrywxlr@yahoo.ca, or please feel free to call me at Warranty Auto Sales any time 416-751-6653.
Thanks!!
By fififi on Dec 11, 2015
Happy Customer
Nov. 13, 2015
I am an authentic satisfied customer, I purchased a Hyundai Santa-Fe from Warranty Auto Sales.
Thank you Kevin and Jerry for the amazing service on my first car purchase. You guys are great. I highly recommend Warranty Auto Sales. I had a great experience.
F. Clarke
By CarlosR on Dec 10, 2015
My Honda
Thank You warranty Auto Sales,
this is the second Honda Civic that I have purchased from Kevin. Great car! I am very happy and satisfied.
Carl.
By abdulrauf on Dec 04, 2015
Thanks
I am extremely happy with my recent purchase I just purchased a gm Canyon from Warranty Auto Sales, it is the third pick up truck that I have purchased from them. Thanks guys!
By Lai2015 on Dec 04, 2015
LAI LE
Thank you Jerry and Kevin!
I really appreciate the great service and the awesome truck you sold me. This is the 5th vehicle I have purchased from Warranty Auto and I am always satisfied.
See you again!
By willhallaj on Dec 04, 2015
Marcy Smith
This is the third Minivan I have purchased from Warranty Auto, I really appreciate the great service. It's -20 degrees outside and my Caravan starts and drives like a dream! Thank You Kevin and Jerry!
By waelhallag on Dec 04, 2015
Thank You
Thank you! My fiancé Jon and I have purchased a VW GTI and a Lexus RX330 from Warranty Auto Sales. We are extremely happy with our purchases and want to thank Kevin Martin for all of his help!
By net3000 on Dec 04, 2015
http://warrantyautosales.com/
Over the last twenty years my family and I have purchased cars from Warranty Auto. Their sales staff are informative and really listened to my needs and got me in the right vehicle (suggesting a smaller engine because I travel long ...More
By Jerryw on Nov 14, 2015
Message from business owner
Hi,
My name is Jerry, I am the owner of Warranty Auto Sales. I have been servicing and selling cars and trucks here at my business for over 30 years. We have been in business for over 50 years, with generations of happy repeat customers. I am very proud of our integrity and honesty. Please feel free to call me in person if you have any questions, or concerns, or complaints.
I'm always there to help, 7 days a week!
Thanks, Jerry.
By Mommyandwife on Aug 14, 2015
Mom
Horrible ! Notice no reviews of this place available? Paid $8000 for a vehicle from them that needed $4500 in repairs! Leaking gas tank and lines, exhaust, fans, belts, wheel bearings you name it. Not road worthy. Bought from them trusting warranty they would fix. They never fixed anything!

Additional business details

Email address: contact@warrantyautosales.ca
In business since 1967, Warranty Auto Sales is owned and operated by Jerry Wexler. Along with his General Manager, Kevin Martin, the company sells quality second hand cars on both a retail and wholesale level.

Since conducting business with integrity and professionalism is paramount to the company, Warranty Auto Sales pays all their employees a salary rather than commissions on sales generated. This means that anyone who goes to look at a vehicle at their location will never be pressured to buy on the spot.

As well, every vehicle purchased from Warranty Auto Sales comes with a written one year warranty, completely certified, fully maintained and detailed, and emission-tested. Thus, when you buy a vehicle from Warranty Auto Sales, "You're Protected".

write a review
contact business
416-751-6653
Business website
Related businesses
Address and directions
Contact information
Customer reviews
Additional information